Waar komt de aanvrager van jouw weggever terecht?

De bezoeker op je website vraagt je weggever of gratis kennismakingsproduct aan door het invullen van naam en emailadres. Deze waardevolle gegevens komen terecht in jouw
e-mailmarketingsysteem en van hieruit wordt een email gestuurd met de weggever. In de meest gunstige gevallen heb je hier een funnel ingebouwd en ontvangt men daarna nog een serie e-mails met waardevolle informatie en aanbiedingen.

Maar waar komen ze terecht na het invullen van hun gegevens?

Op de vaak saaie bedankpagina van je e-mailmarketingsysteem? Met alleen maar de tekst “Bedankt voor je inschrijving”? Dit kan toch veel beter! Oftewel, je laat hier dan echt wel wat liggen.

Door zelf een bedankpagina op je website in te richten kan je van deze pagina een echte marketingmachine maken.

Als eerste kan je op deze pagina natuurlijk alles doorvoeren in je huisstijl, kleuren en je eigen manier van schrijven. Uiteraard bedank je ze voor het aanvragen van je weggever maar je kan ze ook gelijk aan het werk zetten.

Ook kan je eventueel vast je weggever op deze pagina plaatsen (video/E-book), naast dat ze deze ook per email krijgen toegezonden. Als ze de tijd hebben, kunnen ze gelijk aan de slag met je weggever.

Wat kan je de aanvrager vervolgens nog meer aanbieden?

Heb je een low-end product die ze van je kunnen afnemen? Wil je ze een (gratis) strategiegesprek aanbieden? Wil je ze verwijzen naar een andere pagina op je website met je producten of andere waardevolle informatie? Dit kan je allemaal kwijt op je eigen gemaakte bedankpagina. En omdat ze al geïnteresseerd in je zijn door het aanvragen van je weggever, zeggen ze een stuk makkelijker ja tegen een volgend aanbod.

Bedenk van te voren dus goed waar je je bezoeker naar toe wil leiden en wat je wilt dat ze gaan doen? Gebruik je bedankpagina dan ook als een salesfunnel!

En, ga je gelijk aan de slag?

Mocht je opzien tegen de techniek of heb je geen tijd? Dan nemen wij deze werkzaamheden graag van je over!

Heel veel succes!!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.