“Zit jij al op Clubhouse*?”

Hoe vaak heb jij deze vraag al te horen gekregen? Of langs zien komen op social media? Wij in ieder geval al heel vaak! En ons antwoord is nee. Wij hebben namelijk allebei een Android telefoon en Clubhouse heeft tot nu alleen nog maar een app voor iPhone.

Maar omdat je zoveel leuke en goede verhalen langs ziet en hoort komen over Clubhouse, lijkt het bijna wel of je een loser bent als je niet “op Clubhouse zit”. En je hebt toch wel het gevoel dat je belangrijke dingen mist als je niet meedoet op Clubhouse. Ook zitten er zoveel bekenden op Clubhouse zoals Eelco de Boer en Bas Smit maar ook internationale beroemdheden zoals Tony Robbins en Oprah Winfrey en als je de kans hebt om samen met hen in een room te komen, komen zij ineens wel heel dichtbij.

We hebben er dan toch stiekem wel over nagedacht om een gebruikte iPhone te kopen en ons op Clubhouse aan te melden.

En zo zijn er elke keer wel weer “hypes” die langskomen en je het gevoel geven dat je wel mee moet doen. En sommige van die hypes blijven en sommige verdwijnen ook weer heel snel.

Zoals we al eerder zeiden, ook wij twijfelen om “in Clubhouse te gaan”. Je krijgt toch het “FOMO” gevoel. Fear of missing Out. Het gevoel dat je echt iets misloopt als je er niet aan meedoet.

Ik herken het wel van vroeger. Elk weekend wilde ik op stap naar de disco of kroeg, omdat ik bang was om iets te missen. En als een vriendin dan zei dat ze een weekend niet ging, dan baalde ik daar enorm van. En dan ging ik vaak maar alleen om niets te hoeven missen…

Dus we kunnen nu wel, toch bang dat we iets missen, ons via omwegen gaan aanmelden voor Clubhouse, maar er is nog zoveel meer. En het lijkt wel of je overal aan mee moet doen om een succesvolle ondernemer te zijn. 

  • Bloggen
  • Vloggen
  • Podcast
  • Elke week een nieuwsbrief
  • Elke dag content op je social mediakanalen
  • Instagram live
  • Webinars geven

En nu dus ook Clubhouse….

Je kan je hele dag er wel mee vullen. Maar je hebt nog zoveel meer te doen toch? En op ieder moment van de dag is er wel wat te doen in Clubhouse. Er zijn zoveel rooms waar je aan kunt deelnemen, je zou erin verdrinken. Net zoals een serie kijken op Netflix, je denkt steeds “nog eentje dan” maar dan is het zo spannend, dat je toch ook de volgende aflevering kijkt. En uiteindelijk lig je de hele dag op de bank te Netflixen.

Je raakt overwhelmed van alles wat je blijkbaar moet, gaat van alles een beetje doen en eigenlijk gebeurt er dus helemaal niets. Je kan nu eenmaal niet alles voldoende aandacht geven en dan blijven resultaten uit. Maar bedenk eens, wat wil je bereiken met alles wat je doet? Welke resultaten wil je halen?
En dat is ook wat wij regelmatig doen. Bedenken welke resultaten we willen, wat is hiervoor nodig en welke kanalen gebruiken we hiervoor. Waar zit onze doelgroep bijvoorbeeld.

Een bekende business coach zei het laatst met een mooie metafoor. Zie alles als een lopend buffet en kies die dingen die je heel lekker vindt. Je kan alles proeven, maar zeer waarschijnlijk ben je daarna misselijk en heb je pijn in je buik. En heb je van de echt lekkere dingen niet kunnen genieten!

Clubhouse

Herken je deze keuzestress? Je wilt zoveel, je moet zoveel maar de uren in een dag worden niet meer. Je moet dan toch zaken schrappen, zodat je je aandacht vol kan geven op de dingen die je wel doet. Wij kunnen uit ervaring zeggen, dat je alleen dan resultaten gaat halen.
Wil je toch meer doen, maak dan de keuze om werkzaamheden die je niet leuk vindt, waar je niet goed in bent of dus geen tijd voor hebt, door andere professionals te laten doen.

Als je ons stappenplan al eens hebt aangevraagd, heb je waarschijnlijk (daar gaan we vanuit 😉) de oefening al gemaakt hoe je hierin een keuze maakt.
Zo ja en ben je er nog niet helemaal uit, dan kan je altijd het gratis ontdekgesprek met ons inplannen. We vertellen je dan graag welke mogelijkheden bij jou passen en wat hiervoor nodig is. Wij kunnen namelijk ook op projectbasis voor je aan de slag, als dat beter past.

Heb je ons stappenplan nog niet aangevraagd, doe dat dan snel hier. Tenminste, als je meer wilt doen dan waar je tijd voor hebt. Zonder dat je ergens te kort schiet en je je bedrijf kan laten groeien.

“Alles is een keuze”

O ja, en we sluiten niet uit als de Clubhouse app ook voor Android wordt gelanceerd, dat we toch een kijkje gaan nemen hoor. Zo nieuwsgierig zijn we dan ook wel weer…

*Mocht je nog niet gehoord hebben van Clubhouse dan hier een kleine uitleg.
Clubhouse is een app (met inmiddels 2 miljoen gebruikers – internationaal) waarin je live gesprekken kunt voeren en luisteren. Eigenlijk is het een mix tussen een podcastplatform en een socialmediakanaal. De focus ligt op gesprekken. En dan niet op chatgesprekken zoals bij de meeste socialmedia-apps, maar om live ‘gesproken’ gesprekken. Zonder beeld. Dus eigenlijk heel platgeslagen: ‘groepsbellen’.
Als je je aanmeldt, kom je automatisch op een wachtlijst en je ontvangt een sms als je toegang hebt gekregen tot de app. Een andere manier om toegang te krijgen, is via een persoonlijke uitnodiging van iemand die al toegang heeft tot Clubhouse.

Warme groet,

Diana