Nederland is een echt kaasland en is één van de grootste kaasmakers van Europa. Per persoon wordt ongeveer 20 kilo kaas per jaar gegeten en dan vooral als broodbeleg.

Er zijn veel soorten kaas met hele uiteenlopende smaken. Van jong belegen tot oude kaas en daarnaast ook nog verschillende varianten zoals komijnenkaas, buitenlandse kazen, rookkaas en dan nog allerlei kazen met verschillende kruiden. Voor ieder wat wils dus, maar ook heel persoonlijk qua smaak.

Koop je je kaas bij de kaasboer of op de markt, dan krijg je vaak een plakje kaas aangeboden om te proeven of dit de juiste kaas voor je is. Kaas is best een duur product en het zou zonde zijn als je een flink stuk meeneemt en er vervolgens thuis achter komt dat je deze eigenlijk helemaal niet lekker vindt. Door eerst te proeven, voorkom je dus een miskoop.

Koop je je kaas bij de kaasboer of op de markt, dan krijg je vaak een plakje kaas aangeboden om te proeven of dit de juiste kaas voor je is. Kaas is best een duur product en het zou zonde zijn als je een flink stuk meeneemt en er vervolgens thuis achter komt dat je deze eigenlijk helemaal niet lekker vindt. Door eerst te proeven, voorkom je dus een miskoop.

En wat is dan de overeenkomst met ondernemen?

Eigenlijk gaat het bij ondernemen net zo.

Jij hebt een geweldige dienst ontwikkeld, bijvoorbeeld een online training of een coachingstraject.

Maar voordat ze deze bij je gaan kopen, willen ze eerst graag weten wat ze krijgen voor hun geld. En willen ze weten wie er achter deze dienst zit. Oftewel, wie ben jij eigenlijk.

Men koopt nu eenmaal sneller van iemand die heeft geproefd van wat jij te bieden hebt. En ook snapt wat hen bezighoudt en wat ze nodig hebben.

Men koopt nu eenmaal sneller van iemand die heeft geproefd van wat jij te bieden hebt. En ook snapt wat hen bezighoudt en wat ze nodig hebben.

Hoe je dit doet?

Door een weggever (of kennismakingsproduct) aan te bieden! Zo “proeven” ze jouw dienst en besluiten ze of ze een “kilo kaas” bij je kopen.

Een weggever? Ja, dat kan in de vorm van een checklist, een persoonlijk verhaal of een aantal tips. In ieder geval iets waardoor ze snel en makkelijk met jou kennismaken.

Lees hier hoe je een waardevolle weggever maakt.

We willen je gelijk nóg een tip meegeven.
Met alleen een weggever ben je er nog niet! Lees er hier alles over.