Wat kan een tevreden klant voor jou betekenen?

Vorige week was ik bij mijn belastingadviseur voor het invullen van mijn kwartaalaangifte. Het invullen is misschien niet een heel ingewikkeld klusje en waarschijnlijk zou ik het ook best zelf kunnen. Maar toch vind ik het fijn en belangrijk om dit door iemand te laten doen die er verstand van heeft, die alle regels weet, meedenkt en advies kan geven.

Nu al bijna twee jaar ga ik elke drie maanden met mijn administratie naar hem toe. Daarvoor deed een goede kennis mijn belastingzaken maar helaas overleed zij plotseling. Een groot gemis, vooral omdat het een fijn mens was, maar ook omdat zij mijn belastingaangiftes deed en ik heerlijk met haar kon overleggen over de beste manier van mijn administratie voeren.

En zo moest ik dus noodgedwongen een nieuwe belastingadviseur zoeken. Tja, google “belastingadviseur” en er komen ruim 700.000 resultaten naar voren. Dan zou ik nog kunnen verfijnen door “belastingadviseur Nieuwegein” te gebruiken, maar ik wil vooral iemand waar ik een klik mee heb en die uiteraard zeer goed is in zijn werk. Maar hoe kom ik daar achter als ik iemand via internet ga zoeken? De meeste websites zien er hetzelfde uit, en dat is vaak niet heel erg spannend.

Toevalligerwijs had mijn broer, ook zelfstandig ondernemer, sinds enige tijd een nieuwe belastingadviseur en hij was daar zeer tevreden over. Deze adviseur werkt vanuit Maarssen, voor mij vanuit Nieuwegein prima te doen. En omdat mijn broer zo enthousiast over hem was, heb ik gevraagd of hij ook voor mij mijn belastingzaken wil gaan doen.

En zo was ik dus vorige week weer bij hem op kantoor. Na het invullen van de kwartaalaangifte heb ik hem de website van The VA Factory laten zien. Ook had ik het met hem over zichtbaar zijn op social media en het aantrekken van nieuwe klanten. Hoe bereik je je doelgroep en welke content ga je gebruiken? Als belastingadviseur ben je vaak niet zo onderscheidend, iedere adviseur doet wel zo’n beetje hetzelfde. Maar waarom zouden klanten dan toch voor jou kiezen?

tevreden klanten testimonials aanbevelingen vertrouwen the VA Factory

De beste reclame is natuurlijk de mond-tot-mond reclame. Je tevreden klanten zijn je beste ambassadeurs. En als zij tegen een andere ondernemer zeggen dat ze tevreden over je zijn, zal die ondernemer ook sneller voor jou kiezen. Maar er is ook nog een andere manier: testimonials.

Potentiële klanten zullen ook op je website kijken. Zorg, naast de gebruikelijke informatie, dat je op je website testimonials hebt staan: aanbevelingen van tevreden klanten! Dit geeft al een stukje vertrouwen en daardoor zullen potentiële klanten sneller contact met je opnemen en ook daadwerkelijk klant worden.

Heb jij je klanten al om een testimonial gevraagd en deze op je website vermeld?

Diana Verra

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.